Koje su prednosti novih kartica zdravstvenog osiguranja?

Prošle godine je počela zamena starih kartonskih zdravstvenih knjižica novim plastičnim karticama zdravstvenog osiguranja. Zamena je manje više funkcionisala bez problema, sve dok početkom 2017. godine Republički fond za zdravstveno osiguranje nije prestao da izdaje stare kartonske zdravstvene knjižice. Tada su se pojavili problemi, kao što su dugi redovi za podnošenje zahteva za izdavanje kartica, dug vremenski period od zahteva do izdavanja kartice, nepostojanje broja kartona i izabranog lekara na novim karticama.

Putem elektronske pošte nam se obratio Zoran Trbojević koji nas je pitao koliko iznosi rok za izdavanje kartice zdravstvenog osiguranja, jer mu je pri podnošenju dokumentacije službenica RFZO rekla da je rok za izdavanje kartice pola godine.

Iz RFZO su nam rekli da: „Rok za izdavanje zdravstvene kartice je 30-50 dana, ali u slučaju da se zahtev podnese 21. u mesecu, onda se od strane Zavoda za izradu novčanica (ZIN) kartica proizvede krajem narednog meseca.“

Ove tvrdnje RFZO su se pokazale kao netačne, jer nam se javilo mnogo građana koji su, kako kažu, čekali po nekoliko meseci da bi dobili svoju karticu zdravstvenog osiguranja. Razlog ovako dugog čekanja je što Zakonom nije propisano koliko iznosi rok za izdavanje kartice, dok je, na primer, rok za izdavanje lične karte 15 dana. Takvim propustom se znatan broj građana našao u situaciji da moraju koristiti . …………………………..

Dok čekaju izradu kartice građani su primorani da svakog meseca odlaze do ispostave RFZO i uzimaju Potvrdu to jest PZK obrazac koji služi kao zamena za knjižicu, a traje samo 30 dana.

Bez obzira što nove kartice zdravstvenog osiguranja sadrže u sebi čip, način njihove overe nije elektronski već se mora lično otići u filijalu RFZO radi overe. Pored toga kartice u sebi ne sadrže ime izabranog lekara, broj kartona, krvnu grupu, kao ni istoriju bolesti vlasnika što dovodi u pitanje prednosti uvođenja novog sistema jer građani osim dugog čekanja ne vide pozitivne strane novih knjižica.